زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

اینجا به بررسی جامع زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری می پردازیم. منابع را بررسی کرده و فایل های مورد نیاز را برای دانلود قرار خواهیم داد.

زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

اینجا به بررسی جامع زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری می پردازیم. منابع را بررسی کرده و فایل های مورد نیاز را برای دانلود قرار خواهیم داد.

بهترین منبع زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری چیست؟

با سلام حضور دوستان عزیز،

برای درس زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد، منابع زیاد و متعددی معرفی می شه. از منابع زبان اصلی همچون 504 و تافل،کتاب 1100، 3500 و حتی لغات GRE!! گرفته تا منابع چاپ داخل.

اما چه کتابی می تونه کمک زیادی به شما بکنه؟

به نظرم این کتاب باید یه سری ویژگی های مهم داشته باشه. 

  1. پوشش کامل تست های زبان عمومی کنکور کلیه رشته ها به همراه گرامر و لغات اونها.
  2. خلاصه بودن در عین کامل بودن
  3. تعداد لغاتش نباید الکی زیاد باشه و هر چیزی رو در خودش داشته باشه! مثلا بسیاری از لغات 1100 هیچ وقت تو کنکور دیده نشده و دیده نخواهند شد!
  4. باید جواب سوالاتش به گونه ای تشریحی باشه که بتونه بدون کلاس هم نیاز شما رفع کنه.
  5. و در نهایت باید به جای کد کردن لغات و راه حل های من درآوردی بره سراغ راههای اصلی یادگیری زبان و به صورت ریشه ای سطح زبانتون رو ارتقا بده که برای یک عمر راحت باشید.
من از میان این منابع متعدد، به نظرم کتاب «دو جلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین» می تونه بهترین گزینه باشه.

 من چند تا منبع رو توضیح می دم و در نهایت جمع بندی خواهم کرد:

 

 کتاب معروف 504 واژه

این کتاب بدون شک کتاب خوبی هست اما خیلی سال هست که دیگه طراحان بهش توجه زیادی نشون نمی دن. دلیلش تکراری شدن لغاتش هست و اینکه همه می رن این کتاب رو تهیه کنن! 

خود کتاب خوب هست اما به عنوان منبع کنکور ارشد خیر.

کتاب لغات ضروری تافل

این کتاب هم کتاب خوبی هست. اما تعداد 450 لغت موجود در اون که تعدادیش حتی با فرهنگ ما سازگاری نداره، نمی تونه پوشش دهنده نیازهای شما باشه. خوندنش لازم هست اما اصلا کافی نیست.

کتاب 1100 واژه 

این کتاب بسیار سنگین هست. بیش از 60 درصد لغاتش سطح خیلی خیلی بالایی دارند و حتی در آزمونهای بین المللی همچون TOEFL هم بگردید با این واژه ها روبرو نمی شید. پس یادگیری این تعداد لغت با پراکندگی بالا می تونه یه اتلاف وقت بزرگ باشه. اضافه کنید به این مشکلات که هیچ کدوم از سه کتاب مذکور تست درست و حسابی و گرامر هم ندارند!

کتاب زبان عمومی آرمان اشراقی

این کتاب خیلی ساله که بروز نمی شه و جوابهای اون بسیار ناقصه. توی 100 نکته و 50 صفحه قصد داشته گرامر رو درس بده که حتی برای کنکور کارشناسی هم بسیار بسیار کمه! چه برسه کنکور ارشد و دکتری. پاسخ تست های گرامر رو بصورت ترجمه ای داده نه به صورت توضیح گرامری و اشکال مهم بعدی ناقص بودن لغت نامه کتاب هست.

کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

این کتاب علاوه بر پوشش تست های 9 سال اخیر کلیه رشته ها، پاسخ کاملا تشریحی داره. لغات مهم 504، تافل و 1100 رو در خودش داره و بعلاوه اونها، پوشش کاملی از لغات خود کنکور کارشناسی ارشد و آزمونهای رسمی تافل که اخیرا مورد توجه طراحان داره. از طرفی تست های بسیار زیاد کنکوری و تالیفی می تونه تو جامع شدن دید دانشجو تاثیر بذاره. حدود 2500 لغت منتخب داره که نه زیاده و نه کم. تنها ایراد درسنامه بزرگتر گرامری اونه که حدود 110 صفحه است و اندگی برای 5 تست زیاده اما باید در نظر داشت که جامع هست.

سایت کتاب و دانلود بخش هایی از کتاب


این توضیحات رو دادم و باز هم انتخاب رو به شما واگذار می کنم.

اگر شما منبع خوب دیگه ای می شناسید معرفی کنید در کامنت ها.

به امید موفقیت شما در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.